چرا موتور کولر گازی خراب میشود؟
نوشته شده توسط : emami

مسایل بسیاری هست که می تواند سبب خرابی موتور کولر گازی بشود. خوشبختانه، این خرابی هایی که ممکن است برای موتور کولر گازی به وجود آید، هزینه سنگینی برای شما ایجاد نمی کند. شاید مشکل تنها یک سیم بیرون آمده از جای خود باشد که سبب قطع برق در سیستم تهویه مطبوع شده است یا می تواند فیلتر هوای مسدود شده کولر گازی که مانع از ورود و خروج جریان هوا به سیستم می شود. بیشتر بخوانید

از جهت دیگر، زمانی خرابی موتور کولر گازی باعث خراب شدن سیستم شما میگردد، شما یک مشکل اصلی استفاده از خدمات اضطراری کولر گازی و هزینه بسیاری که شاید برایتان ایجاد شود، را دارید. کمپرسور یک جزء مهم و گران قیمت کولر گازی است و ممکن است شما را مجبور به خرید کولر گازیی دیگر برای شما بشود.

خوشبختانه 80 درصد از دلایل خرابی موتور کولر گازی در صورت اصلاح مشکلات به موقع ، قابل پیشگیری هستند. از به وجود آمدن این مشکلات می توان در طول نگهداری منظم و سرویس کولر گازی جلوگیری نمود.

کثیف شدن کویل کولر گازی

وقتی که گرد و غبار، آهک و رسوبات مواد معدنی روی سیم پیچ کندانسور جمع می شوند، تهویه هوا نمی تواند گرمای کافی را از سیستم بیرون کشد و مجبور می شود انرژی زیادی را برای گرم یا سرد کردن اتاق صرف کند. افزایش فشار و دما می تواند علت از کار افتادن موتور کولر گازی شود.

بسته شدن مسیر مکش هوا

هنگامی که مسیرهای انتقال گاز یا مایع مبرد تهویه مطبوع شما مسدود یا آسیب دیده می شود، اولین چیزی که توجه خواهید کرد اینست که واحد به اندازه ی کافی خنک نمی شود. اگر مشکل برطرف نشده است ، بار دیگر افزایش فشار و دما باعث گرم شدن بیش از حد و خرابی کمپرسور کولر گازی می شود. 

شارژ کم گاز مبرد کولر گازی

اگر در مسیر مبرد سیستم شما سوراخ یا ترک ایجاد شده باشد، کولر گازی شما دچار نشتی گاز شده است. پس از مدتی سطح گاز به حدی کم می شود که کمپرسور برای پمپ کردن مبرد کافی از طریق سیستم برای خنک کردن فضای شما باید انرژی بیشتری مصرف کند. صرف انرژی زیاد در نهایت می تواند باعث فروپاشی کمپرسور شود. 

اندازه لوله های مسیر گاز مبرد درست نباشد

اگر لوله های گاز مبرد شما دچار نشتی شده باشد و نیاز به تعویض دارد. حتماً از یک تکنسین کولر گازی متخصص و با تجربه برای انجام کار و رفع مشکل نشتی گاز بخواهید که به منزل شما بیایید. اگر لوله های گاز برای سیستم شما خیلی بزرگ یا خیلی کوچک باشد می تواند باعث خرابی زودرس کمپرسور AC شود.

گاز کولر گازی زیادی شارژ شده باشد

ممکن است تکنسینی که برای شارژ گاز کولر گازی به منزل شما مراجعه می کند تجربه کافی نداشته باشد و گاز زیادی را به کولر گازی شما منتقل کند. خب این جریان می تواند علت خرابی موتور کولر گازی شما باشد. 

مشکلات برقی کولر گازی

خرابی های مربوط به جریان الکتریکی می تواند منجر به ایجاد اسیدها شود که علاوه بر کمپرسور،  به سایر قسمتها نیز آسیب زیادی وارد می کند. اگر یک کمپرسور خراب دارید ، حتما تکنسین متخصص را برای حضور این اسیدها با خبر کنید تا بیشتر از آن برای دستگاه شما مشکلی ایجاد نشود. اگر او این مورد  را پیدا کند، فرسودگی الکتریکی باعث خرابی در کل سیستم شده است که احتمالاً ارزش تعمیر نخواهد داشت.

اما مشکلات الکتریکی معمولاً وقتی تکنسین با تجربه سیستم شما را بازرسی می کند به راحتی قابل پیشگیری است: او می تواند سیم های آسیب دیده ، فیوزها و موارد آسیب دیده را قبل از اینکه سیستم شما را بسوزاند، تعمیر کند و باعث خرابی کمپرسور AC شود.

روان کننده روغن موتور کولر گازی ناکافی

برای اینکه بتوانیم به خوبی روغن روان کننده را در سیستم قلب تپنده به چیز خاصی تشبیه کنیم بهتر است که روغن روان کننده مانند خونی که در سیستم بدن ما وجود دارد شبیه است. اگر خون در بدن ما کافی نباشد، سیستم نمی تواند به درستی کار کند و همه مشکلات ممکن است از جمله خرابی موتور کولر گازی حاصل شود. هنگامی که سیستم شما به طور مرتب توسط یک متخصص کولر گازی آموزش دیده انجام می شود، او سطح روان کننده و وضعیت پمپ روغن را بررسی می کند تا از بروز این مشکل جلوگیری کند.





:: بازدید از این مطلب : 172
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: